Dvě soupravy- R1
Soupravy R1 byly vyvinuty pro pražské metro, ale bylo rozhodnuto, že se do pražského metra dostanou sovětské vozy.
Pojďme se tedy podívat na smutný příběh dvou vozů R1. . .
Souprava se začala vyvíjet v roce 1968 a v roce 1971 musela být dokončena. Další omezení se týkalo váhy, a to protože Nuselský (tehdy Gottwaldův) most nebyl stavěn na velmi velkou zátěž.
Byly vyrobeny dvě soupravy, které se zkoušely na zkušebních tratích tehdy nedokončeného depa Kačerov. Každá souprava měla dva čelní vozy (jak je vidět na obrázku). Jejich využití se ovšem neplánovalo jen v podzemí, vozy mohly jezdit jako tramvaje nebo příměstské vlaky.
V této době se však už rozhodlo o tom, že v Praze budou jezdit sovětské soupravy ze třicátých let: Ečs. E- byl typ metra a čs zkratka pro Československo. Ovšem stále se v Praze zkoušela R1 pro jiné systémy městské i mimoměstské hromadné dopravy.
V lednu roku 1972 přišla velká rána pro R1. Došlo k nehodě, při které jedna ze souprav narazila do druhé. Při nehodě byl zraněn hlavní konstruktér Antonín Honzík. Dva nepoškozené vozy byly převezeny do technického muzea v Brně, kde souprava rezivěla až do roku 1988.
Na tomto projektu je jasně vidět, že pokuď jde o politický zájem tak jde věda a pokrok úplně stranou.